Co nám přináší online výuka

 

Díky mateřské škole a 1. a 2. třídě nejsou budovy Hlásku prázdné. Online výuka však stále vládne u našich starších dětí.  Dětem jsme nastavili výuku tak, aby měly možnost spolu mluvit a společně sdílet jak výuku, tak i běžné situace, které se jim v této divné době dějí.

Kromě běžných předmětů mají děti také evaluační kruhy, pracují na projektech, pracují v malých skupinkách. Každý den je na konci dne shrnutí dne, kde si děti povídají nejen o výuce, ale i o svých radostech a starostech. Děti si ve výuce hrají, povídají, tvoří. Hodně se nám osvědčilo nechat dětem volný prostor“ děti sobě“, kde společně diskutují a pracují a učitel je jen k dispozici, kdyby bylo třeba. V online výuce využíváme nejrůznějších zpestření, děti se naučily plně využívat systém Teams, osvojily si prezentační schopnosti, plní nejrůznější výzvy. 

Stále se ale snažíme nerezignovat na nic, co by omezilo naše principy a styl práce. Děti mají i podporu školního psychologa a speciálního pedagoga. Pro děti je odpoledne připraven odpočinkový program. Pokud děti potřebují podporu, mohou individuálně přijít do školy. Těší nás zpětná vazba rodičů, že jsou díky našemu nastavení výuky děti samostatné a že si většinu výuky umí řídit samy bez podpory rodičů. To bylo cílem, nechceme zatížit rodinu. Naše škola půjčila i 30 počítačů, děti jsou tedy plně vybavené.

Je to ale už moc dlouhé, děti ztrácí chuť a motivaci, chybí jím kamarádi, objetí, popovídání z očí do očí, smích, pohyb, legrace….